Motto:

Mina motton är att göra det själv till en så låg kostnad som möjligt, med hög kvalitet, och det man inte kan får man lära sig.



lördag 26 maj 2012

första fönstret på plats

Har nu satt in det första fönstret.

Blev först  tvungen att förstärka med reglar eftersom jag flyttar ut fönstret ca 10 centimeter. Gjorde det klassiska tum-slaget och fick resten av dagen jobba med ömmande tumme.
 Upptäckte, när jag satte in fönstret, att jag beställt ett några cm för stort fönster. Detta antagligen pga att jag beställde fönstret innan jag plockat bort lister och dylikt och fick därför höfta till lite. Men med hjälp av hammaren och jävlaranamma kunde jag utöka bredden tillräckligt för att få in fönstret.
 När allt var på rätt plats och passat använde jag fogskum för att förankra fönstret. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar