Motto:

Mina motton är att göra det själv till en så låg kostnad som möjligt, med hög kvalitet, och det man inte kan får man lära sig.



söndag 10 juni 2012

det gick för fort

Igår jobbade vi lite för fort.
 Idag när jag kom ut och skulle börja jobba kom jag på att vi glömt lägga in de plåtar som ska va ovanför fönstret. Eftersom plåten ska stickas in under brädorna ovan fönstret, blev vi tvugna att riva loss dessa brädor. En regel blev jag tvungen att sticka in och fästa för att ha något att spika de nya brädorna i. Jag fick även såga ur spår i de långa brädorna för att sedan försöka tråckla in plåten på plats.

Sedan kunde jag spika fast de nya ovanpå plåten.
 Det blev att såga om dessa, eftersom de skulle vara ca 12 cm kortare än innan.




När väl detta var uträttat på två fönster var det dags att börja tänka till var plåten och den längsgående liggande brädan ska ligga. Dessa skall utgå ifrån den övre liggande på framsidan av huset.
Så jag fick lägga in små reglar och anpassa så att jag sedan vet på vilken höjd plåten ska ligga.



Jag besvärades av en Humle-familj som fått för sig att bygga bo i mitt hus. Så jag tog fram rullen med insektsnät och tätade hela vägen upp till nock och ner på andra sidan.



Jag slapp leka rörmokare och lösta vattenutkast problemet på följande sätt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar