Motto:

Mina motton är att göra det själv till en så låg kostnad som möjligt, med hög kvalitet, och det man inte kan får man lära sig.



söndag 17 juni 2012

sakta framåt

Har väntat på uppehåll i vädret för att grundmåla.

Tanken är nämligen att jag skall grundmåla innan jag sätter upp den liggande brädan, som plåten ska ligga på. Insåg snart att färgen skulle ta slut (obehandlat trä suger färg i mängder), därför slutade jag så att jag hade kvar till den liggande brädan.




Jag fick såga ur i brädan, för att få ihop hörnet snyggt. Det blev lite pyssel med att få ihop bitarna men det
blir nog snyggt när allt blir rödmålat.


Nu behöver jag köpa mer insektsnät för att förhindra skadedjur. Det ska upp och sedan plåten och därefter kan jag börja såga till de nya brädorna som ska upp på övre delen av väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar